Twenthe 2 klopt RKZVC

Het tweede elftal van Twenthe had afgelopen zondag weer eens reden tot juichen. Na twee verloren wedstrijden op rij, liet het elftal van trainer Peter Horselenberg weer eens zien waartoe het in staat is, door de thuiswedstrijd tegen RKZVC 3 met 3-1 te winnen. Grote uitblinker aan de kant van Twenthe was deze zondag Wessel Schreijer.

Twenthe begon aan de wedstrijd zonder aanvoerder Tijmen van Wissing en ook Guus Lummen, doorgaans zijn kompaan voorin, moest verstek laten gaan. De aanvoerder vond het nodig om op vakantie te gaan en Guus werd, mede door zijn sterke optreden van vorige week tegen VIOD 2, geselecteerd voor het eerste elftal. De trainer gaf daarom in de aanval al zijn terechte vertrouwen aan de exceptioneel sterke spits Okan Çolak, die later in de wedstrijd, toen de 3 punten al veiliggesteld waren, werd gewisseld voor de talentvolle spits uit eigen jeugd, Bas Boeijen. Voor de wedstrijd werd nog even aangehaald om met Plezier te voetballen, aangezien dit seizoen gebleken is dat plezier een van de belangrijkste voorwaarden is om een goede wedstrijd op de mat te leggen.

Twenthe begon sterk aan de wedstrijd en kreeg al heel snel een grote kans. Uit een voorzet legt Okan de bal klaar voor Dennis Zuidersma, die de bal niet goed raakt. Kort daarna was het wel raak voor Twenthe. Uit een vrije trap op de rand van de zestien meter liet Wessel Schreijer de doelman van RKZVC kansloos achter, door de bal snoeihard tegen de touwen te schieten. RKZVC raakte echter niet van slag door deze snelle tegenvaller. Na een snelle counter werd de achterhoede van Twenthe opengebroken en werd, overigens op zeer fraaie wijze, de 1-1 binnengeschoten. Verder viel er in de eerste helft vrij weinig te beleven. Met name Twenthe creëerde nog enkele kleine kansen, maar het was vaak de eindpass die niet zuiver genoeg was, waardoor er niet werd gescoord.

In de rust werd afgesproken om gelijk vanaf de aftrap veel meer druk uit te oefenen op de achterhoede van de tegenstander, om deze het voetballen te beletten. En zo geschiedde. RKZVC kwam er voetballend niet meer doorheen, en moest zich beperken tot tegenhouden. Twenthe kreeg een corner en het was centrale verdediger Mart Broekkamp, die doordeweeks ook al tweemaal trefzeker was voor Twenthe 6, die de bal binnenschoof. Daarna hield Twenthe de ruimtes klein en gaf het geen kansen meer weg. Onder andere Kevin van den Burg zag in deze fase zijn kans schoon om zijn sambavoetbal aan het publiek te tonen, de spelers van RKZVC vol bewondering achterlatend.

Tussen het sambavoetbal door was het Mart Broekkamp die het allemaal wel welletjes vond en besloot om met een geweldige steekpass van achteruit Wessel Schreijer op de keeper af te sturen. Wessel hield het hoofd koel en lobte de bal over de keeper heen: 3-1.

Met een 3-1 stand en nog tien minuten op de klok deed Twenthe een stapje terug en probeerde het de wedstrijd rustig uit te spelen. Hierdoor kwam de tegenstander echter wel weer wat beter in de wedstrijd, maar echt gevaarlijk werd het niet voor het doel van keeper Martijn ‘De Beer’ Buschers.

Twenthe 2 kan tevreden terugkijken op de wedstrijd tegen RKZVC 3. Door weer te spelen met plezier was het een genot om op het veld te staan, en ook het publiek heeft weer kunnen genieten van het spel van de Tricolores. Volgende week maandag, op Tweede Paasdag, speelt het elftal van Peter Horselenberg uit tegen Silvolde 2 om 10:30 uur.

Man van de wedstrijd: Wessel Schreijer.

Opstelling: Martijn Buschers; Glenn Begieneman, Nino Spoelder , Mart Broekkamp, Erwin Morsink; Wessel Schreijer, Sem Spoelder, Kevin van den Burg; Dennis Zuidersma (Niek Semmekrot), Okan Çolak (Bas Boeijen), Remco Kingma (Cem Çanan).

Voor meer foto`s:https://www.facebook.com/Twenthe2

Bericht geplaatst op dinsdag 31 maart 2015 om 23:13u31-03-2015 @ 23:13u | Link