Verzekering

KNVB-lidmaatschap:

Een lid van VV Twenthe is automatisch ook lid van de KNVB en daardoor valt hij/zij onder de collectieve ongevallen- en collectieve aansprakelijkheidsverzekering van de KNVB. Deze verzekering is van kracht tijdens het beoefenen van alle clubactiviteiten. Dus niet alleen tijdens wedstrijden en trainingen, maar ook tijdens het komen en gaan naar clubactiviteiten. Bij een ongeval is het zaak dit te melden door middel van een schadeformulier. Het schadeformulier dient zelf te worden opgestuurd. Uiteraard dient het ongeval in eerste instantie gemeld te worden bij de eigen verzekering. De KNVB-verzekering is slechts een aanvullende verzekering en kan uitkomst bieden bij zaken waarin de eigen verzekering niet toereikend is. Wel is het zo dat wanneer je vrijwillig meedoet aan een training of wedstrijd dat er sprake is van risicoaansprakelijkheid, je aanvaardt het risico dan je een blessure kan oplopen bij normaal spelverloop.