Twenthe 2 sluit goed seizoen slecht af

Twenthe 2 heeft het seizoen afgelopen zondag in mineur afgesloten. De laatste competitiewedstrijd van het tweede elftal ging jammerlijk verloren. In Goor was Witkampers 2, de nummer twee van de ranglijst, met 2-6 te sterk voor de ploeg van trainer Peter Horselenberg.

Voor Twenthe stond er sportief niet veel meer op het spel. Het beloftenteam kon hooguit de vierde plek veiligstellen, maar was dan wel afhankelijk van het resultaat van FC Winterswijk. Toch wilde Twenthe het goede seizoen positief afsluiten met een zege in eigen huis. Het lukte de thuisploeg echter niet om de tegenstander uit Laren bij de kop te pakken. De bezoekers waren de bovenliggende partij en stonden halverwege al op een 0-3 voorsprong.

In de tweede helft probeerde Twenthe er nog een wedstrijd van te maken, maar Witkampers kwam al redelijk snel op 0-4. Het lukte Twenthe daarna wel om steeds gevaarlijker te worden en Wessel Schreijer tekende voor de 1-4. Diezelfde Schreijer was even later ook verantwoordelijk voor de 2-4. De spits van de thuisploeg kreeg een enorme kans op de aansluitingstreffer, maar sprong ditmaal niet goed met de mogelijkheid om. Vlak daarna liep Witkampers uit naar 2-5 en de bezoekers wisten ook nog een zesde treffer te maken. Reservedoelman Martijn Buschers kreeg nog speelminuten als rechtsbuiten, omdat de sluitpost Twenthe 2 dit seizoen een aantal keren uit de brand hielp bij afwezigheid van de geblesseerde Nick Koebrugge.

Door de nederlaag eindigt Twenthe op de vijfde plek in de derde klasse. De wedstrijd tegen Witkampers was het laatste duel in Twenthe 2 voor Okan Çolak en Niek Semmekrot. Zij werden na afloop bedankt voor de bewezen diensten.

Opstelling: Nick Koebrugge; Erwin Morsink, Bjorn Huistede (Martijn Buschers), Niek Semmekrot (Mike Semmekrot); Tijmen van Wissing, Nino Spoelder, Kevin van den Burg, Job Vaarhorst; Cem Canan (Okan Colak), Sem Spoelder en Remco Kingma.

Bericht geplaatst op dinsdag 28 april 2015 om 23:58u28-04-2015 @ 23:58u | Link