Twenthe na klinkende zege in nacompetitiefinale

Twenthe heeft zich geplaatst voor de finale van de nacompetitie. Er werd thuis van Raalte eenvoudig gewonnen: 7-2.

Na vijf minuten kreeg Twenthe al de eerste grote kans. Mart Lammertink stuitte echter op de doelman. Ook Stijn Jeurlink kreeg in de openingsfase een mogelijkheid, maar na een knappe aanname miste de balans voor een goed schot. In de omschakelingwas vervolgens ook Raalte gevaarlijk, maar zij speelden het slecht uit. Na twintig minuten was het Twenthe dat op voorsprong kwam. Een afgeslagen corner werd opnieuw ingebracht en nadat Daan de Lat nog op de keeper kopte, schoot Mart Lammertink de rebound wel raak. Een minuut later was het diezelfde Mart Lammertink die zelfs de 2-0 op het scorebord zette. Een verkeerde terugspeelbal viel voor de voeten van de attente Stijn Jeurlink, die breed legde op de spits die simpel binnentikte. Vlak voor rust leek het duel al vroegtijdig beslist te worden. Een diepe bal van Luuk Freriksen viel tussen de dieplopende Stijn Jeurlink en de doelman uit Raalte. Stijn ontweek de schop van de doelman en schoot de bal met zijn verkeerde been knap in het lege doel voor de 3-0.

Ook na rust ging Twenthe door met scoren. Binnen vijf minuten stond de 4-0 op het scorebord. Jikke Horselenberg stoomde op over links en legde af op Stijn Jeurlink die zijn tweede van de middag maakte. Met een kwartier te gaan werd het 5-0. Wouter Leusink hakte de bal subtiel naar Jikke Horselenberg die de bal in alle rust in het doel schoot. Met nog vier minuten te gaan omspeelde Wouter Leusink de doelman na een lange bal van Jelle Horselenberg en maakte hij er 6-0 van. In blessuretijd werd het naast 6-1 en 6-2, ook nog 7-2. Nadat de doelman de kopbal van Mark Nijland nog net voor de lijn stopte, was het Dani Hilhorst die de rebound binnenkopte.

Volgende week speelt Twenthe de nacompetitiefinale voor promotie naar de 4e klasse op neutraal terrein. Op moment van schrijven is nog niet duidelijk of v.v. Hoonhorst of Sportclub Overdinkel de tegenstander wordt. Afhankelijk daarvan wordt door beide clubs ook de speellocatie bepaald.

Bericht geplaatst op zondag 2 juni 2024 om 15:59u02-06-2024 @ 15:59u | Link