JO17-1 in knotsgekke wedstrijd langs NEO

Twenthe JO17-1 heeft de uitwedstrijd van NEO met 3-4 gewonnen. In de absolute slotfase schoot Stijn Berkers de winnende binnen.

In de achtste minuut was de eerste echte kans voor Julian Timmer. Hij kwam echter niet lekker uit en tikte de lastige hoge bal naast. De tweede kans was wel raak. Na een goede dribbel van Stijn Hartgerink schoot hij de bal uitstekend in de bovenhoek. In de 25e minuut was het Julian Timmer die een uitstekende kans kreeg om de voorsprong te verdubbelen, maar hij schoot in de één op één situatie op de keeper. Ook de volgende één op één kans in minuut 29 was niet aan de spits besteed. Een onhandige overtreding in minuut 35 leidde tot een penalty voor NEO, die feilloos werd binnengeschoten en dus was het vlak voor rust 1-1.

Gelijk na rust opnieuw een penalty, maar deze keer voor de uitploeg. Bram Arkes bleef koel vanaf de stip en schoot de 1-2 tegen de touwen. Tien minuten na rust was het echter weer 2-2, toen de tweede kans voor NEO ook gelijk het tweede doelpunt opleverde. Een minuut later was het meteen Twenthe dat weer een grote kans kreeg, maar Julian tikte van dichtbij naast. Een kwartier na rust was de volgende kans voor Laszlo Weurding, maar ook hij kreeg de bal er niet in. Twintig minuten voor tijd was het NEO dat op voorsprong met een lage schuiver in de verre hoek. Kans na kans werd vervolgens door Twenthe gemist. Via Laszlo en Julian werd 2x de lat geraakt en ook Bram Arkes kreeg de bal er niet in. Ook vijf minuten voor tijd lukte het niet de bal binnen te schieten. Bram Arkes haalde uitstekend uit, maar via de paal, het hoofd van de keeper en opnieuw de paal lukte het niet gelijk te komen. Toen één minuut voor tijd een bal van Bram Vrielink op de lat viel, kwam deze op het hoofd van Stijn Hartgerink die de 3-3 binnenkopte. In de dying seconds van de wedstrijd schoot Stijn Berkers de winnende binnen. Een lage schuiver via, hoe kan het ook anders, binnenkant paal zorgde voor de 3-4. Meteen daarna floot de scheidsrechter af. Belangrijke punten voor de JO17-1, die zo nog steeds kans maken op het kampioenschap.

Bericht geplaatst op zaterdag 8 april 2023 om 15:55u08-04-2023 @ 15:55u | Link