Gevoelig puntverlies JO19-1

Twenthe JO19-1 heeft gevoelig puntverlies geleden in de strijd om het kampioenschap. Thuis tegen Enter Vooruit gaf het tot twee keer toe een voorsprong weg.

Twenthe had een licht overwicht in de beginfase, maar wist dat niet in grote kansen om te zetten. Het kwam niet verder dan een schotje van Bram Vrielink en een kopbal van Joren van Sermond. Na 23 minuten werd het wel echt gevaarlijk. De Enterse doelman kon ternauwernood voorkomen dat een schot van Joren van Sermond binnenhobbelde en Rens van Straaten was net niet attent genoeg in de rebound. Richting de rust ontstonden voor beide doelen meer gevaarlijke momenten. Bram Vrielink knalde hard op de lat, Enter Vooruit kreeg een megakans uit de omschakeling en een schot van Benjamin Wolf werd door de doelman van de uitploeg knap uit de kruising getikt.

De tweede helft begon zoals de eerste, met weinig kansen. Na 58 minuten was het Paul Haafkes die vanaf randje zestien, via de vingertoppen van de keeper, op de lat schoot. De daaropvolgende hoekschop werd afgeslagen, opnieuw ingebracht door Benjamin Wolf en fantastisch op de pantoffel genomen door Pim Hofmeijer. Vanuit de volley verdween de bal laag in de hoek en dus schoot hij de Tricolores op 1-0. In de 74e minuut werd het 1-1 toen de spits van Enter Vooruit attent was op een voorzet van links. Een minuut later was het echter alweer 2-1. Een fantastische knal van Joep Vrielink verdween op de kruising, maar Joren van Sermond was attent en schoot goed binnen. Enter Vooruit ging opportunistischer spelen en maakte in de 82e minuut bijna de gelijkmaker. Het was echter Stan Hollegien die met een fantastische redding de bal uit het doel ranselde. Diezelfde Stan was drie minuten later net te laat bij een diepe bal en tikte de spits in de zestien onderuit. De daaropvolgende penalty werd feilloos binnengeschoten, 2-2. In het restant van de wedstrijd werd niet meer gescoord en dus leed de ploeg van Ronny van Laar vervelend puntverlies. De strijd om het kampioenschap lijkt gestreden, omdat niet verwacht wordt dat AVC Heracles nog punten laat liggen. Maar in voetbal is niets onmogelijk en dus zullen de jongens van JO19-1 blijven strijden tot een kampioenschap definitief niet meer tot de mogelijkheden behoort.

Bericht geplaatst op maandag 17 april 2023 om 22:15u17-04-2023 @ 22:15u | Link