Twenthe D1 in bekerfinale

Zaterdag speelde D1 de 1/2 finale tegen Sportclub Overdinkel. De jongens kwamen scherp en fel uit de kleedkamer en zaten de tegenstander op de nek. Gaande de wedstrijd kwam er steeds meer overwicht door goed samenspel. Na een combinatie via meerdere spelers en een steekpass van Lars Haafkes kwam Luuk Freriksen vrij voor de keeper en hij speelde de bal in de verre hoek, 1-0. Vlak daarop speelde Luuk zich goed vrij op links en schoot van 25 meter de bal hoog in de touwen, 2-0. De keeper was kansloos, er waren nog maar 10 min gespeeld. Na een gemiste open kans voor het doel kwam iets later alsnog de 3-0. Vanuit de linkerkant was wederom Luuk zijn tegenstander te snel af en passeerde de keeper opnieuw in de verre hoek. Een zuivere hattrick! Er waren kansen genoeg de wedstrijd in het slot te gooien door 2 of 3 doelpunten meer te scoren maar dat gebeurde niet.

In de rust werd er op gehamerd dat de tegenstander zou komen, mogelijk 1 op 1 zou gaan spelen en hoe hier op geanticipeerd zou worden. Het overwicht bleef desondanks voor Twenthe. Het enige gevaar kwam van de snelle rechterspits van de tegenstander. Na meerdere grote kansen op een doelpunt kwam alsnog de 4-0. Wederom van de linkerkant kwam een goede voorzet voorlangs die afgewerkt werd door Mees Spenkelink.

Toch gaf Overdinkel de moed niet op en bleven ze de gevaarlijke vleugelspeler zoeken. Deze kwam 2 keer tot scoren zodat de tussenstand 4-2 werd. Het gevaar werd verder goed door de verdediging gezien en door positiespel en rugdekking werd het verder niet gevaarlijk. De overwinning kwam niet in gevaar. Grote complimenten voor de motivatie en inzet aan de spelers!

Nu wacht de bekerfinale op zaterdag 16 mei tegen Eerbeekse Boys. De wedstrijd vindt plaats op het terrein van Sp. Eibergen.

Bericht geplaatst op zondag 5 april 2015 om 14:38u05-04-2015 @ 14:38u | Link