Dure nederlaag voor C2 in Hengelo

Zaterdag 7 november stond de uitwedstrijd tegen laagvlieger HVV Hengelo C1 op het programma. Na de warming up bleek dat Thomas Bennink niet in de basis kon starten omdat hij ziekjes was. Twenthe begon goed aan de wedstrijd en was in de vijfde minuut dichtbij het openingsdoelpunt. Rob stuurde Yusuf goed de diepte in, maar Yusuf schoot te hard en de bal ging over. Een minuut later belandde en vrije trap van Rob vanaf 25 meter hoog in de hoek in de handen van de keeper.

Rob wist in de achtste minuut in de zestienmeter de bal goed voor te geven, maar Twan kon net niet bij de bal om het laatste tikje te geven. De scheidsrechter moest nog even tijdens een blessure behandeling bij Rob aan trainer Robin vragen hoeveel minuten er eigenlijk gespeeld worden in de C-jeugd. De volgende kans kwam er na twaalf minuten spelen. Thomas Kemper mocht aanleggen voor een vrije trap vanaf 21 meter. Deze werd met moeite gekeerd door de doelman.

De tegenaanval was direct raak voor de thuisploeg. Na twee slappe ingrepen op het middenveld kon de speler van Hengelo alleen doorlopen op Mart van het Bolscher. Mart was te laat en de aanvaller van Hengelo kon zo de bal simpel binnen tikken. Binnen vijf minuten na de 1-0 kwam de thuisploeg op 2-0. Wederom zag de verdediging er niet goed uit en was het doelpunt weer veel te makkelijk weg gegeven. Tien minuten voor rust was er dan toch eindelijk een doelpunt voor Twenthe. Rob ging achter de bal staan voor een vrije trap op het middenveld. Deze kwam bij Twan terecht die de bal tegen de keeper aan tikte. De rebound was er voor Stijn van Straaten. Hij gleed de bal met een sliding binnen. Op slag van rust was er bijna de gelijkmaker. Aan de linker kant van de zestienmeter krulde Rob de bal richting de tweede paal. Helaas ging deze net naast.

Twenthe ging met een achterstand de kleedkamer in en dat had het voornamelijk aan zichzelf te danken. Twenthe kwam goed uit de kleedkamer en was vijf minuten na rust erg dichtbij de gelijkmaker. Coen werd goed diep de zestienmeter in gestuurd maar zag zijn schot gekeerd worden door de goed uitkomende doelman. Thomas Koebrugge wist tienminuten na rust een uitstekende voorzet af te leveren op Yusuf. De keeper ging onder de bal door en Yusuf kopte de bal goed binnen. 2-2!

Twenthe leek de controle over de wedstrijd te krijgen. Maar het was vanaf de aftrap direct weer raak voor de thuisploeg. Het schot leek houdbaar maar verdween achter Mart in het doel. Thomas Koebrugge die vandaag als spits in de tweede helft mocht fungeren zag een poging net voorlangs gaan. Een paar tellen later wilde hij een bal voorgeven maar mistte de bal. In plaats van de bal raakte Thomas de cornervlag. Hierdoor was het laatste deel de corner vlag een stuk kleiner. Deze kon na de wedstrijd in de container. De corner vlag was doormidden. Even later maakte Thomas een lichte overtreding waar de scheidsrechter voordeel gaf aan Hengelo. De speler van Hengelo liet zich van zijn onsportieve kant zien door op het gezicht te gaan staan van Thomas. Dit hoort niet thuis op het voetbalveld!

Twenthe probeerde nog wat te forceren door met vier aanvallers te gaan spelen. Hierdoor werd er achterin meer risico genomen door één op één te gaan spelen. Pepijn Roering snapt wat het betekent als alles gegeven moet worden. Een bal kwam tussen twee aanvallers van Hengelo en Pepijn moest kiezen. Hij ging met een uitstekende sliding volledig op de bal en wist zo een mogelijke gevaarlijke uitval onschadelijk te maken! Twenthe kwam niet meer in de buurt voor de gelijkmaker.

Twenthe C2 was de grootste tegenstander voor zichzelf. Een dure nederlaag waardoor het kampioenschap niet meer in eigen hand is. Volgende week zijn de jongens uit op revanche tegen SVZW C2.

Bericht geplaatst op maandag 9 november 2015 om 15:36u09-11-2015 @ 15:36u | Link