Twenthe B1 wint geflatteerd van De Zweef

Twenthe B1 mocht woensdagavond het eerste officiële duel van dit seizoen te spelen. In het bekertoernooi moest onze B1 het opnemen tegen De Zweef B1. De ploeg van trainer Dennis Zuidersma wist het treffen, enigszins geflatteerd, met 3-0 te winnen door doelpunten van Robin Slaghuis, Jelle Horselenberg en Bart Bekhuis. Zaterdag volgt de volgende bekerwedstrijd, dan moet Twenthe B1 op bezoek bij Excelsior B1 dat eerder met 13-2 te sterk was voor De Zweef.

Op ons hoofdveld kwamen beide ploegen zeer stroef uit de startblokken en hadden de teams problemen met de voetballende intenties van de beide trainers. Twenthe zakte ver in en De Zweef was, vooral in de beginfase, de bovenliggende partij. De ploeg uit Nijverdal kreeg één enorme kans maar de spits wist de sluitpost van onze B1 vanaf enkele meters niet met het hoofd te verschalken. Gaandeweg de eerste helft kwam de wedstrijd steeds meer in evenwicht en Twenthe kreeg de kans om de score te openen maar deze keer werd de bal van dichtbij naast geschoven.

In de tweede helft ontstond een meer open wedstrijd en creëerden beide ploegen kansen om de score te openen. Zo’n twintig minuten voor tijd opende Robin Slaghuis de score. Geklungel in de opbouw van De Zweef leidde tot balbezit voor Twenthe, Robin werd direct weggestuurd en verschalkte de keeper van De Zweef bekwaam. Na de voorsprong ging De Zweef opzoek naar de gelijkmaker. Deze leek ook in de maak toen twee spelers van De Zweef konden opstomen richting doel van Twenthe. De bal werd op het goede moment opzij gelegd maar de speler van De Zweef kreeg het voor elkaar om het leder naast het lege doel te schuiven.

Niet veel later besliste Jelle Horselenberg de wedstrijd. De aanvoerder van B1 liet met een hard afstandsschot de keeper van De Zweef volstrekt kansloos. In de slotminuut werd het zelfs 3-0. Na een schitterende actie leverde Luuk Bromander de bal keurig af bij Bart Bekhuis en deze ronde goed af.

Bericht geplaatst op woensdag 27 augustus 2014 om 21:39u27-08-2014 @ 21:39u | Link