Twenthe verliest van zichzelf in kaartenfestijn

Het eerste elftal heeft puntenverlies geleden in het uit-duel tegen SP Lochem. Na 90 minuten stond er 2-0 op het scorebord. Twenthe haalde opvallend veel kaarten. Slechts luttele seconden na het eerste fluitsignaal verzuimde Lochem de 1-0 binnen te schieten. Keeper Bas Zweers haalde in eigen zestien meter zijn tegenspeler onderuit en kreeg hiervoor de eerste gele kaart van de wedstrijd. Lochem raakte de paal waardoor Twenthe opgelucht adem kon halen.

Gedurende eerste helft, waarin Twenthe de bovenliggende partij was, kreeg het enkele uitgelezen kansen maar miste de scherpte. De ruststand werd hierdoor bepaald op 0-0.

Lochem begon scherper aan de tweede helft dan Twenthe. De verdedignig van Twenthe liet zich makkelijk te kijk zetten waardoor Lochem in de 46 e minuut op een 1-0 voorsprong kon komen.

Al snel bleek dit slechts de inleiding te zijn op de ontgoocheling.

Binnen vijf minuten gaf het team van trainer Mensink de wedstrijd compleet uit handen.

Na 50 minuten weet de Lochemse spits Jasper Jurg na een snelle omschakeling, de bal over keeper Zweers te plaatsen en zorgde hiermee voor een 2-0 stand.

De gelouterde aanvoerder Mark Nijland beklaagde zich bij wedstrijd leiding, die hier op antwoordde met een gele kaart. Nijland heeft dit seizoen al vijf gele prenten mogen incasseren, wat automatisch inhoudt dat hij na elke gele kaart één duel geschorst is. Hierdoor mist hij het thuisduel tegen Wijhe’92 op 5 maart.

Ook routinier Roy Vrielink, die in de basis mocht starten wegens afwezigheid van Simon Hevink, richtte felle woorden jegens de arbiter en ontving een gele kaart. Vrielink kon zich niet vinden in deze beslissing en riep de scheidsrechter na. De leidsman was op zijn beurt gekrenkt en toonde Vrielink zijn tweede gele kaart waardoor hij kon inrukken.

Mensink koos ook met tien man voor de aanval. Twenthe zocht aansluiting en wist kansen te creeëren. Desalniettemin bleef de stand na 90 minuten steken op 2-0. Hierdoor loopt de Lochemse ploeg vier punten uit op Twenthe.

In totaal vielen er liefst acht gele en één rode kaart aan de kant van Twenthe.

A-junior Jelle Horselenberg maakte zijn competitiedebuut. Hij verving invaller Lars Willemsen, die geblesseerd het veld moest verlaten.

Twenthe speelt haar eerst volgende wedstrijd op 5 maart, thuis tegen Wijhe ’92.

Bericht geplaatst op dinsdag 21 februari 2017 om 21:48u21-02-2017 @ 21:48u | Link