Groothuis neemt Twenthe bij de hand

Twenthe heeft afgelopen zondag haar zevende competitiewedstrijd weten te winnen. Op eigen veld kwam de ploeg van Mensink het sterkste uit de krachtmeting met directe concurrent Witkampers. De titel Man of the Match kwam op naam van Jasper Groothuis, opgeluisterd door een doelpunt en een assist.

Vanaf minuut was Twenthe de bovenliggende partij. De opponent uit Laren oogde inspiratieloos en liet Twenthe het spel maken. Twenthe dat het aantrad zonder de geschorste Michiel Wijnbergen, kwam zo ook op voorsprong in de 30e minuut via Jasper Groothuis.

Gedurende eerste helft kreeg Twenthe veel open kansen, maar stuitte tot vier maal toe op de doelman van Witkampers.

De tweede helft komt de ploeg uit Laren beter uit de verf en houdt Twenthe enkele keren onder druk. Hierdoor moest centrale verdediger Elmar Gierveld aan de rem trekken wat resulteerde in een gele kaart voor hem en Stef Eland, die de bal net wegtrapte toen de leidsman floot. Eland die een kwartier later zijn tweede gele kaart in ontvangst moest nemen van scheidsrechter Sanders.

Gierveld mist door deze gele kaart de wedstrijd tegen TKA.

Enkele kansen en 85 minuten verder was het laatste woord aan Twenthe. Jasper Groothuis kon via de rechterkant voorzetten op topscorer Nijland, die de bal vrij kon in koppen.

Niet veel later was het wederom Groothuis met een rush aan de rechterkant. Zijn actie werd abrupt gestopt door een charge op de rand van de zestien meter. Scheidsrechter Sanders was resoluut en wees naar de stip. Nijland legde aan voor de penalty en zorgde voor de eindstand van 3-0.

Twenthe blijft hierdoor staan op de zesde plek en treedt volgende week aan tegen TKA in Apeldoorn.

Bericht geplaatst op dinsdag 21 maart 2017 om 20:38u21-03-2017 @ 20:38u | Link