Twenthe B1 overklast koploper Witkampers B1

Twenthe B1 en koplopers die op bezoek komen dat ligt de ploeg wel. Eerder dit seizoen kwam Holten B1 als koploper naar sportpark `t Piepwillem en werden met 3-1 verslagen. Markelo kwam de eerste wedstrijd na de winterstop naar Goor en wist in de laatste minuut de 3-3 te maken.

Twenthe begon sterk aan de wedstrijd en wist direct de koploper onder druk te zetten. Dit leverde binnen 2 minuten de 1-0 voorsprong op. Nadat Thijs de bal op het juiste moment doortikte op Mannus was het Mannus met een fantastische goal die raak schoot! Uit bijna een onmogelijke hoek wist hij de bal in de verre kruising te strepen! De thuisploeg drukte door en was in de achtste minuut dichtbij de 2-0. Stijn onderschepte de bal en slalomde door de Larense verdediging. Hij schoot op de voeten van de keeper.

Thijs kreeg na 10 minuten spelen de schoen van een tegenstander in zijn gezicht en moest noodgedwongen met een dikke neus en een bloed neus gewisseld worden. Na 18 minuten spelen kwam Thomas erg ongelukkig terecht na een verdedigende actie. Hij hoorde iets knakken. Zijn voetbalmiddag werd onderbroken met een bezoek aan de huisartsenpost.

Na 20 minuten spelen wist Joep met een goede actie Mannus in te spelen vrij voor de keeper. Mannus schoot zonder twijfel de 2-0 achter de doelman. Twenthe speelde met lef, passie en wist de tegenstander goed onder druk te houden waardoor de rust bereikt werd met een 2-0 voorsprong. Witkampers kwam 1x dichtbij het doel van Mitchell, maar dat was geen probleem voor Mitchell!

In de rust moest ook keeper Mitchell noodgedwongen achter blijven in de kleedkamer vanwege duizeligheid. Hij had met de warmingup een bal snoeihard in zijn gezicht gekregen en had daar behoorlijk last van. Job nam de tweede helft de plaats onder de lat in.

Een kwartier na rust wist Witkampers te scoren en bracht het de spanning terug in de wedstrijd. Twenthe bleef geconcentreerd spelen en kreeg een paar kansen om het verschil weer op 2 doelpunten te brengen.

De vierde noodgedwongen wissel van deze wedstrijd was helaas voor Wessel. Ook hij kon net als Thomas met een vervelende blessure richting Hengelo om foto`s te laten maken in het ziekenhuis.

Twenthe bleef alles geven om de overwinning binnen te halen. Thijmen kwam voor de moe gestreden Yusuf in de ploeg en werd zeer belangrijk voor de thuisploeg. In de 76e minuut wist hij met een zeer bekeken dieptepas Stijn alleen op de keeper af te sturen. Stijn bleef erg rustig en schoof de 3-1 binnen!

Een minuut voor tijd wist Thijmen de bal goed te onderscheppen op het middenveld en gaf de bal diep op Daan. Daan kwam zijn tegenstander goed voorbij en gaf de bal perfect voor op Bastien. Bastien nam de bal goed mee, liet deze één keer stuiteren en schoot de bal onhoudbaar in de verre hoek achter de doelman. 4-1! In de tweede minuut van de blessuretijd wist Bastien met een mooie pass Stijn alleen voor de keeper te zetten. Helaas ging de inzet via de voeten van de keeper naast het doel.

Een uitstekende wedstrijd die dik verdiend werd gewonnen van de koploper! Twenthe B1 heeft nu 10 punten uit 4 wedstrijden na de winterstop behaald en laat zijn vorm zien! Een echte teamprestatie!

De blessures waren een grote smet op deze verder mooie voetbalmiddag! Voor Thomas zit het seizoen er helaas op.. Thomas heeft helaas zijn been gebroken net boven de enkel. Of er ook een breuk in de enkel zit konden ze in het ziekenhuis nog niet zeggen.

Wessel moet nog even afwachten wat de diagnose wordt. Zijn zwelling op zijn enkel was te groot om foto`s te kunnen maken. Mitchell maakt het goed en lijkt geen schade overgehouden te hebben aan de bal in zijn gezicht. Thijs heeft zijn neus dik en flink gekneusd.

Wij wensen de jongens heel veel beterschap toe!

Bericht geplaatst op dinsdag 4 april 2017 om 12:51u04-04-2017 @ 12:51u | Link