Twenthe JO19-1 heeft geen kind aan Bentelo

Twenthe JO19-1 heeft het de afgelopen jaren altijd lastig met Bentelo JO19-1 gehad, dus de Tricolores waren gewaarschuwd.

Niks bleek minder waar te zijn: Twenthe had de eerste helft geen kind aan Bentelo. Op alle fronten waren de spelers van trainer Van Laar de betere. Met goed en verzorgd combinatiespel kwamen we vaak voor de goal en in scoringspositie. De spelers maakten goed gebruik van de zijkanten en de zwakte van Bentelo. Luuk scoorde al vrij vroeg in de wedstrijd de 1-0. Niet veel later was het Yusuf, die na blessureleed van een paar weken weer in de basis stond, verantwoordelijk voor de 2-0.

Tien minuten voor de theepauze kwamen Fabian en Mart hard in botsing met elkaar, waarbij Fabian met een glip in het hoofd naar de kant moest.

Mart kon de laatste minuten van de eerste helft wel uitspelen. Vlak voor rust scoorde Luuk zijn tweede van de wedstrijd. Met een 3-0 ruststand en totaal niks verdedigend weggegeven te hebben, gingen beide ploegen aan de thee.

In de rust was de trainer van Bentelo blijkbaar te keer gegaan tegen zijn spelers want ze kwamen scherper en fanatieker uit de kleedkamer dan ze de eerste helft hebben gespeeld. Twenthe had moeite om in het spel te komen omdat Bentelo vol gas druk aan het geven was en in de omschakeling gevaarlijk probeerde te worden. Dit resulteerde in een paar kleine kansjes voor de blauw-witten. Twenthe scoorde op het juiste moment via een omschakeling de 4-0. Luuk voltooide zijn hattrick. Hierna zakte de storm van Bentelo wat af.

Kees, die in de ploeg kwam voor Mart gaf zo’n twintig minuten voor het einde een voorzet vanaf de rechterkant, de bal werd door alles en iedereen gemist, maar behalve door Job, die was attent en scoorde de 5-0.
Daarna kreeg Bentelo nog een penalty voor 5-1 en scoorde ze de ook nog de 5-2, dit omdat de Tricolores de laatste vijftien minuten ongeconcentreerd speelden.

Al met al een prima resultaat en liggen we nog steeds op titelkoers.

Bericht geplaatst op maandag 7 oktober 2019 om 11:19u07-10-2019 @ 11:19u | Link