Twenthe 2 verliest ongelukkig van koploper

Twenthe 2 heeft afgelopen zondag de tweede nederlaag van het seizoen geleden. De ploeg van trainer Peter Horselenberg ging op `t Piepwillem met 0-1 onderuit tegen koploper FC Eibergen 2. Twenthe had op basis van het vertoonde spel een punt verdiend, maar de bezoekers uit Eibergen gingen met de volle buit naar huis.

Bij Twenthe 2 ontbrak Thijs Schreijer, die een kans in het eerste elftal kreeg. Daarentegen kon het tweede elftal wel een beroep doen op Huub Averdijk, Sem Spoelder en Ronald Westerik, die terugkeerde na lang blessureleed. Met FC Eibergen trof Twenthe een van de sterkste tegenstanders tot dusver. De opponent verloor pas eenmaal en bezet de koppositie in de derde klasse.

De beginfase was rommelig van Goorse zijde. De thuisploeg had moeite met de juiste bezetting en in balbezit werden vaak de verkeerde keuzes gemaakt. Dat leidde tot druk van FC Eibergen, zonder dat de bezoekers grote kansen kregen op `t Piepwillem. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Twenthe meer grip op het spel van Eibergen. Grote kansen bleven uit. Wessel Schreijer zorgde met een kopbal nog voor enig gevaar.

Na rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Twenthe hield grip op de aanvallers van Eibergen, maar kon zelf ook weinig forceren. Na een uur spelen kwam Eibergen gelukkig op voorsprong. Een vrije trap van 25 meter werd getoucheerd door een been van een Twenthe-verdediger, waarna doelman Martijn Busschers zich verkeek op het schot. Twenthe probeerde de rug te rechten, maar kwam voetballend niet door de defensie van Eibergen. Wel kreeg de thuisploeg een levensgrote kans uit een dood spelmoment. Verdediger Okan Colak kon een vrije trap van dichtbij binnen tikken, maar kreeg zijn voet niet aan de bal, waarna de doelman van Eibergen de inzet eenvoudig kon oprapen.

Twenthe leed daardoor haar tweede nederlaag van het seizoen en mist de aansluiting met de top van de derde klasse. De middenmoter is komende zondag vrij. Op zondag 26 oktober gaat de equipe van Horselenberg op bezoek bij Varsseveld.

Opstelling: Martijn Busschers; Huub Averdijk (Okan Colak), Bjorn Huistede, Mart Broekkamp, Niek Semmekrot (Ronald Westerik); Dennis ter Haar (Remco Kingma), Kevin van den Burg, Sem Spoelder; Wouter Leusink, Wessel Schreijer en Guus Lummen (Cem Canan).

Bericht geplaatst op maandag 13 oktober 2014 om 18:02u13-10-2014 @ 18:02u | Link