Twenthe 2 lijdt dure nederlaag bij Dinxperlo 2

Het tweede elftal van Twenthe heeft zichzelf zondag een slechte dienst bewezen. De ploeg van trainer Peter Horselenberg had de tweede periode voor het grijpen, maar ging met maar liefst 3-0 onderuit bij hekkensluiter Dinxperlo. Door het verlies heeft Twenthe de periodetitel niet meer in eigen hand en zijn de Tricolores afhankelijk van VIOD 2.

Twenthe was bezig aan een uitstekende reeks in de derde klasse. Na de winterstop won het tweede elftal achtereenvolgens van WVV`34 (1-0), FC Eibergen (1-0) en Varsseveld (3-0). In de inhaalwedstrijd tegen Dinxperlo, dat tot dusver slechts vier punten had vergaard, kwam Twenthe echter van een koude kermis thuis. Op een hobbelige grasmat in de Achterhoek hadden de bezoekers moeite om het spel te maken en ook speelden teveel spelers onder hun gebruikelijke niveau.

De doorgaans zeer betrouwbare achterhoede schutterde een aantal keer en raakte na een half uur spelen ook al rechtsback Bjorn Huistede kwijt door een blessure. Twenthe overleefde een aantal mogelijkheden van Dinxperlo – mede door sterk keeperswerk van Martijn Buschers - en kwam er ook zelf regelmatig gevaarlijk uit tegen het felle, maar voetballend niet zeer sterke Dinxperlo. Het ontbrak Twenthe aan geluk in de afwerking en ook de arbiter deelde in de malaise door Guus Lummen geen strafschop te geven. De aanvaller werd, nadat hij de bal puik controleerde, met twee handen in de rug geduwd. De scheidsrechter bevond zich echter nog naast de laatste man van Twenthe en nam van die afstand geen overtreding waar.

In de tweede helft begon Twenthe zwak en kwam het verdiend op een 1-0 achterstand. Het gaf Dinxperlo moed en de thuisploeg bleef redelijk eenvoudig overeind. Trainer Peter Horselenberg probeerde de Achterhoekse defensie aan het wankelen te brengen door Okan Colak in de punt van de aanval te posteren. Twenthe kwam er voetballend niet aan te pas en wilde met lange ballen een doelpunt forceren. Dat leverde een aantal goede mogelijkheden op, maar de aanvallers hadden het vizier niet op scherp staan. Zo`n twintig minuten voor tijd moest de bal voor de tweede keer op de penaltystip, maar ditmaal zag de scheidsrechter een overduidelijke handsbal over het hoofd. Een verdediger van Dinxperlo, die niet misstaan had in het olympisch volleybalteam van 1996, zorgde er met een smash voor dat een voorzet de aanvallers van Twenthe bereikte. Toch zag de arbiter niets dat niet door de beugel kon en liet doorspelen.

Kort daarna werd de wedstrijd definitief beslist. Sem Spoelder en Wessel Schreijer knalden tegen elkaar en hadden duidelijk last van hun hoofd. De scheidsrechter liet echter doorspelen en Dinxperlo maakte dankbaar gebruik van de overtalsituatie en tekende voor de 2-0. In de absolute slotfase probeerde Twenthe het nog wel, maar de bezoekers waren niet bij machte om te scoren. Een uitbraak in de blessuretijd leverde nog wel de 3-0 voor Dinxperlo op.

Ondanks de nederlaag kan Twenthe 2 de tweede periode nog wel pakken. Koploper VIOD 2 mag dan op zaterdag 4 april niet winnen bij nummer twee Silvolde. Komende zondag gaat Twenthe op bezoek bij VIOD, dat zeven punten meer heeft dan de ploeg van trainer Peter Horselenberg. Het duel in Doetinchem begint om 11.45 uur.

Opstelling: Martijn Buschers; Bjorn Huistede (Cem Canan), Nino Spoelder (Job Vaarhorst), Mart Broekkamp, Remco Kingma; Erwin Morsink (Okan Colak), Sem Spoelder, Kevin van den Burg (Dennis Zuidersma); Guus Lummen, Tijmen van Wissing, Wessel Schreijer.

Bericht geplaatst op woensdag 18 maart 2015 om 17:02u18-03-2015 @ 17:02u | Link