De weg naar het kampioenschap van Twenthe A2

Aan de start van het huidige voetbalseizoen was het lastig in te schatten wat we van het nieuwe A2 team mochten verwachten. Wanneer je de 3 2e jaars A-spelers zou wegstrepen tegen de 3 B-spelers in de groep dan heb je feitelijk een volledig 1e jaars A-team. Je bent dan snel geneigd om te denken dat je het lastig gaat krijgen in de competitie. Dit pakte tot verrassing van de begeleiding echter anders uit.

Voor aanvang van de najaarscompetitie werden nog wel een 3-tal dispensatie spelers aan “de spelerslijst” toegevoegd waar we in geval van spelersnood een beroep op konden doen. Dit mede vanwege de zware knieblessure van nieuwkomer Jaimy tijdens de eerste training van het seizoen.

De najaarscompetitie werd afgesloten met een 6e plaats op de ranglijst waarbij moet worden aangetekend dat we nog 2 wedstrijden tegoed hadden tegen ploegen uit de onderste regionen welke door de slechte weersomstandigheden helaas niet meer werden gespeeld. Met dit resultaat waren we zeer content mede gelet op het spel tegen teams als Haaksbergen A1 en s.c. Lochem A2, respectievelijk de nummers 1 en 2 in onze najaarscompetitie.

De voorjaarscompetitie leverde ons veel nieuwe tegenstanders op en een enkele bekende uit de najaarsreeks, waaronder Excelsior ’31 A3 en s.c. Markelo A2. We startten de competitie tegen Juliana A2 en daarin bewees nieuwkomer Roslyn (aangetrokken tijdens de winterstop) direct zijn waarde: in blessuretijd tekende hij voor de 3-2. Een week later werd er tegen Rood Zwart A2 een degelijke wedstrijd op de mat gelegd: goed spel en bijna niets weggegeven en zelf voldoende gecreëerd met als resultaat een 1-3 winst. De daarop volgende wedstrijden tegen DOS ’37 A3 (5-1), Excelsior ’31 A3 (4-2) en Wilhelminaschool A2 (0-2) werden allen gewonnen waarbij het team eigenlijk niet in de problemen is geweest.

De maand april zou voor A2 de maand van de waarheid worden met een aantal op papier lastige wedstrijden waaronder de 2 uitwedstrijden tegen de teams die tot dan ook geen verliespunten hadden. De start was goed: in een zeer degelijke thuiswedstrijd tegen s.c. Markelo A2 bleek de 0 voor doelman Ricardo van grote waarde. Jochem wist 5 minuten voor tijd de enige en daarmee beslissende treffer te scoren: 1-0.

De daarop volgende uitwedstrijd tegen NEO A4 werd door Ramon al vroeg opengebroken met een fraaie vrije trap die van grote afstand in de bovenhoek verdween. Vervolgens ontstond er een duel dat alle kanten op kon gezien de talrijke kansen aan beide kanten. Een kwartier voor tijd werd de wedstrijd door de boys van A2 in het slot gegooid: 2-4. De uitwedstrijd die volgde tegen laagvlieger ATC’65 A4 werd eenvoudig gewonnen: 1-8.

De voorlaatste wedstrijd moesten we op bezoek bij directe concurrent BWO A2 dat tot op dat moment eveneens alle wedstrijden in winst had omgezet. Aangezien het doelsaldo van BWO veel beter was moest er gewonnen worden. In een zeer spannend duel toonden we ons in de eerste helft de beter voetballende ploeg en werd er ook het best met de kansen omgegaan: ruststand 1-2. De tweede helft was het billenknijpen: we werden ver terug gedrongen op eigen helft maar daarbij kwam wel de grote kracht van A2 naar boven: de prima organisatie. Eigenlijk wist BWO alleen uit de vele spelhervattingen gevaarlijk te worden. Met kunst en vliegwerk wisten we echter stand te houden: eindstand 1-2.

In het hemelvaartweekend werd de laatste competitiewedstrijd tegen Juventa’12 A2 met 6-1 gewonnen waarna het feest los barstte: een rondrit op de wagen door Goor en aansluitend een BBQ bij de keet. Een mooie afsluiting van de voorjaarscompetitie.

Langs deze weg willen wij namens A2 nog eens iedereen bedanken die op welke wijze dan ook een bijdrage heeft geleverd aan ons voetbalseizoen en ons fantastische feest!

Het seizoen zit er nog niet helemaal op: maandag 23 mei wordt er nog vriendschappelijk gespeeld tegen Hector A1. Het weekend daarop volgt ons eigen Vivafloors jeugdtoernooi. 2 weken later sluiten we het seizoen gezamenlijk af met een teamuitje in Limburg.

Bericht geplaatst op dinsdag 17 mei 2016 om 19:26u17-05-2016 @ 19:26u | Link