7x7 35+ op een ‘Secret Mission in Dublin

Het team 7x7 35+ van vv Twenthe kent al sinds de oprichting vele hoogtepunten. Drie keer op rij werd het kampioenschap gevierd en ook dit seizoen draait het wederom mee om de koppositie. Succes went nooit, maar toch werd het tijd om de zinnen te verzetten en de topfitte veertigers voor te bereiden op een volgende stap in hun carrière. In het diepste geheim werd een missie op touw gezet naar Dublin. Hier konden de mannen zich aan de hand van een strak schema oriënteren op hun verdere loopbaan.

Het eerste onderdeel van de missie was het op de fiets verkennen van de stad van U2, Guiness en Jameson. In een waaier fietsen bleek toch lastiger te zijn dan vooraf gedacht. Een wielercarrière werd daarom snel van het lijstje van toekomstige mogelijkheden geschrapt. In de Temple Bar werd uit volle borst meegezongen met de liveoptredens. Toen de heren het Schoolfeest Drinklied inzetten, werd dit door zowel de zangeres als de overige gasten spontaan overgenomen met de oorspronkelijke Ierse versie van deze Goorse klassieker. Succesvol, maar een herenkoor formeren zat er helaas ook niet in: de hoge tonen waren toch net iets te hoog gegrepen. Na het bezoek aan de Europacup wedstrijd rugby tussen het plaatselijke Leinster en het Franse Montpellier werd al snel de conclusie getrokken dat deze sport te veel gebaseerd is op kracht. Hierbij komt de souplesse van de Goorse kerels onvoldoende tot zijn recht. Ook rugby viel dus af. Uiteindelijk werden de mannen van 7x7 35+ onderworpen aan een clinic Hurling en Gaelic Football. Gaelic Footbal is een combinatie tussen voetbal en rugby, dat nog het meeste weg heeft van ons eigen voetbal. Te simpel, dus dat werd het ook niet. Hurling is de snelste balsport in teamverband ter wereld. Bij dit spel kwam de snelheid, het tactisch inzicht en technisch vernuft van de 35-plussers het beste tot zijn recht. Daarom werd ter plekke het eerste Nationale Team 35+ Hurling opgericht en gelijk de officiële teamfoto genomen. Missie volbracht!

Bericht geplaatst op maandag 16 oktober 2017 om 22:30u16-10-2017 @ 22:30u | Link