Twenthe C1 wint topper in 1e klasse en is koploper

Zaterdag stond de topper tussen de nummers 2 Twenthe C1 en Vorden C1 in de 1e klasse op het programma. Om 12:45 werd er afgetrapt op sportpark `t Piepwillem. Onder toeziend oog van vele supporters begon de thuisploeg erg sterk aan de wedstrijd. Twenthe wist de tegenstander continue vast te zetten op hun eigen helft. Het doel van Vorden werd in het eerste kwartier een aantal keren onder vuur genomen. Dit leverde helaas geen doelpunten op. In de 20e minuut was het dan wel raak! Een aanval uit het boekje resulteerde in de 1-0 voorsprong. Jorn Gelen wist na een goede en vlotte aanval over meerdere schijven zijn directe tegenstander het bos in te sturen en kon de bal voorgeven. Tcharles Lodewijks kwam goed voor het doel en schoot de bal uit de lucht met een heerlijke volley tegen de touwen!

Na het openingsdoelpunt bleven de jongens goed door voetballen en gaven de eerste helft geen kans weg aan Vorden. In de tweede helft probeerde Vorden offensiever te voetballen en Twenthe op hun eigen helft te houden. In de 40e minuut werd de stand door de bezoekers in evenwicht gebracht. Dit geheel tegen de verhoudingen in. De jongens lieten zich niet gek maken en voetbalden zich goed uit de druk van de tegenstander. Echter leek Vorden op weg naar de 1-2 voorsprong maar Twenthe neemt de regie weer in eigen hand vanaf de 50e minuut.

De thuisploeg loert op een nieuwe voorsprong. Deze komt er 7 minuten voor het eindsignaal. Stijn Slag werd goed de diepte ingestuurd en trapte de turbo van de brommer flink in! Hij wist zijn directe tegenstander er uit te sprinten en sneed goed naar binnen richting het doel. Zijn schot kon niet voldoende gekeerd worden door de doelman, waar Tcharles er in de rebound als de kippen bij was en de 2-1 voorsprong binnen schoot.

Na het eindsignaal klonk er gejuich op het Piepwillem! Koploper Ruurlo had gelijk gespeeld waardoor Twenthe C1 de koppositie in de 1e klasse over neemt!

A.S. woensdag kunnen de boys met een goed gevoel richting Nijverdal waar de beker wedstrijd De Zweef C1 op het programma staat. Aftrap op sportpark het Gagelman is om 19:30 uur.

Bericht geplaatst op woensdag 8 november 2017 om 11:16u08-11-2017 @ 11:16u | Link