Twenthe 1 wint derby bij GFC

Zondagmiddag stond voor ons eerste elftal de stadsderby tegen GFC op het programma. Op sportpark Heeckeren kon trainer Mensink, naast de lang geblesseerden Simon en Tim, ook geen beroep doen op Glenn Begieneman. Mart Broekkamp werd bereid gevonden om de plek als linksback in te nemen en verder speelde Twenthe 1 in de gebruikelijke opstelling.

De GFC aanhang luisterde het begin van de wedstrijd op met vuurwerk en gedurende de wedstrijd bleek dat dat zo ongeveer het enige vuurwerk was dat deze middag door GFC ten toon werd gesteld. Twenthe nam direct na aftrap het initiatief en had weinig te duchten van de buurman. Na ruim een kwartier spelen was de eerste grote kans voor Jasper Groothuis maar hij wist de score niet te openen. Enkele minuten later kon Mark Nijland profiteren van een fout in de defensie van GFC. Mark wist het cadeau echter niet te verzilveren zodat de verdiende voorsprong uitbleef. Tien minuten voor rust kreeg ook Jeffrey Asbroek de kans om de score te openen maar hij zag, na het omspelen van de keeper, geen kans om de bal binnen te houden.

Net als tijdens de uitwedstrijd tegen LSV vergat Twenthe zichzelf te belonen na een goede helft zodat er met een gelijke stand aan de thee kon worden begonnen.GFC begon enthousiast aan de tweede helft en deed direct na rust zeker niet onder voor ons eerste team.

Vijf minuten na rust bracht keeper Wouter Bekhuis uitstekend redding na een inzet van dichtbij. Na deze kans greep Twenthe het initiatief weer en gaf dat de rest van de wedstrijd niet meer uit handen. Na een krap uur spelen kreeg de gedreven Jasper Groothuis wederom een uitgelezen mogelijkheid om de score in de derby te openen maar weer werd het net weer niet getroffen.De bevrijding kwam in de 62ste minuut.

Een corner werd door Mark Nijland goed ingekopt.

Waarna het leder via de rug van Koen Morsink in het vijandelijke doel verdween.

De opluchting bij ons vlaggenschip was groot.

Ook bij Jasper die een die middels een ferme afzet

Bovenop de feestende menigte belandde.

De voorsprong veranderde echter niets aan het spelbeeld. Roy Vrielink had de zaakjes in het hart van de defensie uitstekend op orde en kon zijn eigen aanvalsdrang keurig beteugelen. Een kwartier voor tijd werd de wedstrijd helemaal in het slot gegooid.

Mark Nijland kopte wederom knap raak uit een corner.

En tijdens de viering ging Jasper wederom de lucht in.

De 0-2 kwam in het restant van de wedstrijd niet meer in gevaar. Nadat Roy gevloerd was en zeer verongelijkt een vrijetrap in ontvangst nam was Twenthe 1 zelfs dicht bij de 0-3.

Mark Nijland kopte deze keer echter de bal uit het doel in plaats van richting doel.

De blonde aanvaller had zelf weinig waardering voor deze inzet maar lang tijd om hier bij stil te staan was er niet. De goed leidende scheidsrechter maakte een eind aan de wedstrijd zodat de vreugde bij de Tricolores losbarstte.

Door de overwinning bezet Twenthe nog steeds de tweede plaats in de vierde klasse B. De achterstand op koploper SC Enschede bedraagt nu één punt doordat SC Enschede gelijk speelde bij Buurse.Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SC Markelo op het programma. Markelo bezet momenteel de vijfde plek op de ranglijst.

Bericht geplaatst op maandag 3 november 2014 om 08:01u03-11-2014 @ 08:01u | Link