Finalisten biljartfinale zaterdag a.s. bekend

Jop de Jong geeft biljart-demo tijdens biljartfinale op Piepwillem

Goor – De Goorse voetbalvereniging Twenthe organiseert zaterdagmiddag 25 februari de grote biljartfinale van het eigen biljarttoernooi. Dit jaar deden meer dan 120 amateurbiljarters mee aan het toernooi op het Piepwillem. De deelnemers waren overwegend leden en vrijwilligers van de club.

Na meer dan 150 wedstrijden tijdens het toernooi zijn alle partijen inclusief de kwartfinales afgewerkt. De finale “driebanden” werd gewonnen door Jan Reef, hij wist af te rekenen met Dennis Morsink en Maik Koch tijdens een ongekend spannende finale-avond. Aanstaande zaterdag 25 februari 2023 zullen de halve finales en de grote finale plaats vinden in het spelsoort “libre”. De namen van de finalisten zijn inmiddels bekend. Job Hartgerink, Mart Spenkelink, Bouwe Ardesch en Stephan Mellegers hebben zich geplaatst voor de grote finaledag.

Tijdens de finaledag vindt er ook een spectaculaire biljart-demonstratie plaats. De organisatie heeft een ware biljartvirtuoos weten te strikken in de persoon van Jop de Jong. Daarmee wordt de finaledag ook voor de neutrale liefhebbers extra aantrekkelijk om te komen kijken. Jop de Jong is een Europese topper binnen de spelsoort “biljart artistiek” en kan waanzinnig biljarten. Hij goochelt met biljartballen en zal het publiek trakteren op zweepslag-trekstoten, zware kopstoten en subtiele doorschieters. Alle deelnemers die hebben meegedaan en alle andere liefhebbers zijn dan ook van harte welkom.

Jop de Jong komt uit Bathmen en is woonachtig in Arnhem. Een jonge talentvolle biljarter met nu al een schitterend palmares. Op zijn dertiende begonnen met “kunststoten” en inmiddels al viervoudig Nederlands Kampioen. Tijdens zijn debuut op het Europees Kampioenschap in Duitsland veroverde hij meteen een bronzen medaille. Jop zou afgelopen weekend deelnemen aan het WK “biljart artistiek” in Turkije. Dit werd vanwege de verschrikkelijke aardbevingen in Turkije en Syrië afgelast.

Bericht geplaatst op donderdag 23 februari 2023 om 10:38u23-02-2023 @ 10:38u | Link