Twenthe verliest van Eibergen

Ook vanmiddag heeft het eerste elftal niet weten te winnen. Tegen laagvlieger Eibergen, dat veel beter was, werd met 2-3 verloren.

In de openingsfase was het Eibergen dat de overhand had, maar zonder dat de uitploeg echt tot kansen wist te komen. De eerste echte kans voor Twenthe was wel raak. Een afgemeten voorzet van Wouter Leusink werd door Mark Nijland binnengetikt.

Ook de tweede helft begon Eibergen furieus, maar ontbeerden ze de kwaliteit om de grote kansen af te maken. Die fase werd onderbroken door de scheidsrechter, die de bal op een vervelende plek kreeg en daar flink last van had. Na een uitstekende ingreep van de verzorger van de Eibergenaren kon de wedstrijd worden hervat. Na zeventig minuten zorgde Eibergen voor de terechte 1-1. In de 84e minuut leek Mark Nijland zichzelf tot matchwinner te kronen. Met een fantastische boogbal verschalkte hij de Eibergse doelman en zorgde voor de 2-1. Even later werd het echter weer 2-2, na een goede uitbraak van de Eibergenaren. In blessuretijd werd het zelfs 2-3 uit een hoekschop. Zo blijft Twenthe in de gevarenzone en moet het alle zeilen bijzetten om degradatie te voorkomen.

Donkere wolken pakken zich samen boven het Piepwillem

Foto`s van Dastra Media

Bericht geplaatst op maandag 6 maart 2023 om 07:16u06-03-2023 @ 07:16u | Link