Succesvolle trainer Rene de Leeuw overleden

Hij is met lichte overdrijving misschien wel de meest succesvolle trainer ooit in de historie van vv Twenthe: René de Leeuw. Deze week is hij plotseling overleden in Hengelo. De Leeuw was eind vorige eeuw trainer van het tweede team, maar nam in 1998 in allerijl de taken over van Tonny Lubach van het vlaggenschip. Met een huzarenstukje wist hij als kapitein van het eerste ook promotie af te dwingen vanuit de vijfde klasse. Datzelfde presteerde hij dat seizoen ook als trainer van het tweede. Een nog niet eerder vertoonde prestatie bij ons aller Tricolores, wat hem ook het predikaat erelid opleverde. Na het kortstondige avontuur van De Leeuw nam Ate Relker het met succes over door meteen weer te promoveren, maar de weg was al geplaveid. De club wenst de nabestaanden veel sterkte met het verlies van onze succescoach Rene.

Bericht geplaatst op woensdag 8 maart 2023 om 17:33u08-03-2023 @ 17:33u | Link