Twenthe door oog van de naald tegen Tubanters

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vanmiddag zat het mee tegen de Tubanters, maar dat mocht ook wel een keer. Het was Mark Nijland die de Tricolores in blessuretijd tegen de verhoudingen in naar de winst kopte.

De eerste helft was degelijk van Goorse kant. Kwalitatief niet hoogstaand van beide kanten, waardoor een wedstrijd ontstond zonder grote kansen. Na een half uur werd Jikke Horselenberg uit het niets alleen op de doelman afgestuurd. Voordat hij kon uithalen werd hij volgens de scheidsrechter echter onreglementair gestopt en dus ging de bal op de stip. Mark Nijland, die vorige week nog miste vanaf elf meter, bleef ijzig kalm en schoot de ploeg van Mark Bolink op voorsprong.

In de tweede helft had Twenthe het vanaf het begin lastig. De ploeg werd teruggedrukt en moest wat afstandschoten van de Enschedese opponent toestaan. In de 76e minuut leek Tubanters de, gezien het spelbeeld, terechte gelijkmaker aan te tekenen. De leidsman zag echter buitenspel en keurde de ogenschijnlijk zuivere treffer af. Vlak voor tijd viel de gelijkmaker alsnog. In de 88e minuut maakte Tubanters gelijk en dus leek de wedstrijd in mineurstemming te eindigen voor iedereen die v.v. Twenthe een warm hart toedraagt. Dat was echter gerekend buiten Mark Nijland, die in blessuretijd de winnende treffer binnenkopte en de Tricolores daarmee de laatste strohalm bezorgde in de jacht op lijfsbehoud. Die jacht moet over twee weken vervolgd worden tegen Hector, als de Goorse derby op het Doesgoor wordt gespeeld.

Bericht geplaatst op zondag 2 april 2023 om 16:11u02-04-2023 @ 16:11u | Link