JO17-1 wint ook in Saasveld

JO17-1 heeft dinsdagavond gewonnen van Saasveldia JO17-1. Dankzij de overwinning blijft de ploeg van Daan van Straaten en Timo Haafkes op kampioenskoers.

Om 18.30 uur werd er tussen de weilanden in Saasveld afgetrapt. Twenthe begint sterk en zet het afjagen vaak om in balbezit. De teams vechten veel duels uit, die Twenthe veelal weet te winnen. De scheidsrechter, die de wedstrijd goed aanvoelde, geeft in de 21e minuut een vrije trap aan de bezoekers. Julian Timmer weet deze perfect neer te leggen op het hoofd van Bram Vrielink, die de bal netjes binnen kopt; 0-1. Tien minuten later zet linksback Tim van Kooten de brommer maar weer eens aan. Na een dribbel van zo’n zestig meter legt hij de bal klaar voor Bram Vrielink, die via een tegenstander zijn tweede binnen schiet. Nog geen minuut later is het aan de andere kant raak en maakt Saasveldia de aansluitingstreffer. Vlak voor rust brengt Twenthe het verschil weer op twee goals. Dit keer via rechtsback Brett Freriksen. Hij ziet zijn goede actie via Julian Timmer en uiteindelijk Bjorn Riezebos binnenrollen; 1-3.

In de tweede helft is het de thuisploeg die het scherpst uit de kleedkamer komt. Na fel drukzetten en een aantal missers achterin krijgen zij drie grote kansen. Doelman Guus ten Berge weet zijn ploeg op de been te houden. Niet veel later is het vrijwel uit het niets dat Twenthe de wedstrijd beslist. Laszlo Weurding speelt zijn man knap uit en legt de bal perfect neer voor Julian Timmer; 1-4. Twenthe geeft verder in de tweede helft weinig tot niks weg en weet zelf nog een aantal kansen te creëren, helaas zonder succes. Een volwassen overwinning van de JO17-1, dat nu samen aan kop gaat met stadsgenoot Hector. Aanstaande zaterdag is in Borne NEO JO17-3 de volgende tegenstander die aan de zegekar moet worden gebonden.

Bericht geplaatst op woensdag 5 april 2023 om 15:03u05-04-2023 @ 15:03u | Link