Twenthe wint in eerste ronde nacompetitie

Twenthe heeft de eerste van drie rondes in de nacompetitie overleefd. In de thuiswedstrijd tegen FC `t Centrum werd met 2-0 gewonnen.

In een openingsfase zonder veel kansen was de eerste grote kans van de wedstrijd meteen raak. Een uitstekende hoge bal van Stef Eland werd in de 12e minuut tot doelpunt gepromoveerd door Jikke Horselenberg. Hij liet de bal één keer stuiteren en tikte de bal met een prachtige boog over de doelman van `t Centrum. Een mooi moment voor de nog voor JO19-1 speelgerechtigde speler, die hiermee zijn eerste treffer in ons vlaggenschip aantekende.

Na de goal was het Twenthe dat veelvuldig de bal had. Die werd echter ook aan de ploeg van Mark Bolink gegund, want `t Centrum aaste op een foutje. In minuut 18 kwam dat foutje er en werd het onmiddellijk gevaarlijk. Door een foute inspeelpass van Bas Zweers kon de uitploeg alleen op de doelman af, maar Bas herstelde zijn fout uitstekend door reddend op te treden. Twenthe werd daarna weer beter en scoorde twee maal, maar werd beide keren terecht afgevlagd door de neutrale grensrechters. In het laatste kwartier voor rust gebeurde vervolgens niet veel meer en dus was 1-0 de ruststand.

In de tweede helft was het de uitploeg die goed uit de startblokken kwam. Via een gevaarlijk schot waren ze dichtbij de gelijkmaker. Ook Twenthe was vervolgens dichtbij een doelpunt. Stijn Jeurlink legde goed terug op Jikke Horselenberg, maar zijn schot verdween net te langzaam richting de hoek. Na 65 minuten werd het 2-0 voor de Tricolores. Een uitstekende lange bal van de ingevallen Jelmer Plegt werd in eerste instantie slecht aangenomen door Mark Nijland. Hij was echter sterk genoeg om de bal bij zich te houden en legde terug op Stijn Jeurlink. Hij schoot vervolgens via de keeper raak voor de tweede Goorse treffer van de middag. Vlak voor de drinkpauze leek `t Centrum de aansluitingstreffer binnen te tikken, maar ook zij werden terecht teruggevlagd voor buitenspel.

Na de drinkpauze was het Twenthe dat opnieuw een grote kans kreeg. Mark Nijland gaf goed mee aan Fabian Overklift, die de bal hoog voorgaf op de vrijstaande Stijn Jeurlink. Die volleyde de lastige bal echter over. Tien minuten voor tijd moest `t Centrum door met tien man, toen hun nummer acht een tweede gele kraart kreeg. Stijn Jeurlink miste vijf minuten voor tijd opnieuw een reuzenkans, nadat `t Centrum geen zin meer had om te blijven omschakelen. Dat kon echter geen kwaad, want in het restant van het duel werd niet meer gescoord.

Twenthe komt in de tweede ronde van de nacompetitie in actie tegen Erix. Uit in Lievelde wordt volgende week om 14:00 afgetrapt.

Opstelling: Bas Zweers, Fabian Overklift, Jelle Horselenberg, Milan Elfers, Daan de Lat (46` Jelmer Plegt); Sem Spoelder, Stef Eland; Stijn Jeurlink, Jikke Horselenberg (78` Stijn van Straaten), Jeffrey Asbroek (78` Mart Lammertink); Mark Nijland (`90 Wouter Leusink).

Bericht geplaatst op zondag 4 juni 2023 om 15:55u04-06-2023 @ 15:55u | Link