JO19-1 met 3-1 langs Teuge

Twenthe JO19-1 heeft de seizoensopener tegen Teuge met 3-1 gewonnen. In een wedstrijd met veel (enorme) kansen, trok Twenthe aan het langste eind.

De Tricolores kwamen al vroeg op voorsprong. In de vierde minuut was het Bram Vrielink die een rebound eenvoudig binnentikte.

Door een fout in de opbouw werd het even later alweer 1-1. Ondanks een aantal flinke mogelijkheden wist de uitploeg niet meer schade aan te richten en dus was dit ook de ruststand.

In de tweede helft begonnen de jongens van Ronny van Laar opnieuw goed. Bram Arkes kapte zijn man goed uit en schoot hoog in het doel binnen.

De fase na de 2-1 had Twenthe het opnieuw lastig, mede doordat Wout Veehof voor een harde overtreding een terechte gele kaart kreeg van de goed fluitende Daan Hartgerink en tien minuten op het strafbankje plaats moest nemen.

Een mooi moment een half uur voor tijd was de rentree van Jorn Gelen, die na een jaar revalideren van een zware kruisbandblessure, voor het eerst weer wedstrijdminuten kon maken.

Ruim tien minuten voor tijd was het Adam Albin die de voorsprong verdubbelde. Een fantastisch schot van grote afstand verdween in de kruising.

Na dat doelpunt leek het verzet bij de ploeg uit Teuge gebroken. Of dat kwam doordat de energie op was door het dorpsfeest waar de uitploeg de avond ervoor aan had deelgenomen, zullen we nooit weten. De verzengende hitte eiste bij beide ploegen hun tol en verschillende spelers vielen geblesseerd uit.

Complimenten voor de JO17-1 die allen goed invielen, in het speciaal Stijn Berkers en Matt ten Berge, die beide hun debuut maakten.

3-1 was dus de eindstand. Een knappe overwinning voor de JO19-1, die hard gewerkt heeft voor dit resultaat. Volgende week is het team vrij. Dank aan Daan van Straaten voor deze gave foto`s!

Bericht geplaatst op zondag 10 september 2023 om 08:18u10-09-2023 @ 08:18u | Link