Twenthe koploper na winst op Hoeve

Twenthe heeft met 4-0 gewonnen van Hoeve Vooruit. Het echte verschil werd in een tijdsbestek van tien minuten in de tweede helft gemaakt.

Na tien minuten het eerste gevaarlijke moment van de wedstrijd. Een hoge bal van Daan de Lat werd door Luuk Freriksen op de paal getikt. Vervolgens viel er lang weinig te beleven op het Piepwillem. Ondanks een veldoverwicht voor de thuisploeg werden namelijk weinig kansen gecreëerd. Toen de bal uit een scrimmage voor de voeten viel van Mart Lammertink twijfelde hij echter niet en schoot hij in de korte hoek raak, 1-0. Dat was ook de ruststand.

Na een uur werd het 2-0. Stijn Jeurlink was attenter dan de verdediging van Hoeve en maakte met een stiftje over de doelman de tweede treffer. In de 62e minuut schoot diezelfde Stijn Jeurlink zelfs de 3-0 binnen op aangeven van Mart Lammertink en was de wedstrijd gespeeld. In de 69e minuut was het Jikke Horselenberg die een afgeslagen corner van 25 meter binnenpegelde voor de 4-0. Door de overwinning gaat Twenthe aan kop in de vijfde klasse.

Bericht geplaatst op zondag 19 november 2023 om 16:41u19-11-2023 @ 16:41u | Link